09912945219

بهترین باتری برای قفل هوشمند (همه چیز درباره باتری قفل هوشمند)

پنجشنبه 02 آذر 1402 154 0

باتری، منبع تغذیه اصلی قفل های هوشمند می باشد و به عنوان یک محصول الکترونیکی یک یا چند بار مصرف مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که باتری ها مستعد برآمدگی و نشتی هستند و می توانند به قفل آسیب برسانند، لذا کیفیت باتری، نحوه نگهداری و تعویض آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما بهترین باتری برای قفل هوشمند چیست؟ قفل های هوشمند هنگام استفاده از باتری های قلیایی بهترین عملکرد را دارند، اکثر آنها فقط می توانند با باتری های قلیایی 1.5 ولت AA تغذیه شوند.

در این مطلب از آی کی ضمن معرفی بهترین نوع باتری برای قفل هوشمند به سوالات و نگرانی های کاربران در مورد دوام و مدت عمر باتری، نحوه تعویض آنها و نکات مهم برای افزایش طول عمر باتری قفل های هوشمند می پردازیم. با ما همراه شوید.

 

 

بهترین باتری برای قفل هوشمند چیست؟

اکثر قفل های هوشمند با باتری های قلیایی 1.5 ولت AA تغذیه می شوند و معمولا مدت عمر آنها بین 10 تا 12 ماه است. اگرچه در این قفل ها از دو نوع باتری قلیایی و لیتیومی استفاده می شود. باتریهای قلیایی حاوی فلزات سنگین نیستند و برای محیط زیست نیز خطر کمتری دارند.

باتری قلیایی یک باتری سلولی خشک است و یک انتهای مثبت (آند) و یک انتهای منفی (کاتد) دارد و اغلب از نمونه‌های لیتیومی ارزانتر می باشد. باتری‌های قلیایی قوام بالاتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند و تحت گرمای شدید تجزیه نمی‌شوند. البته آنها ویژگی های منفی نیز دارند. مثلا قابلیت شارژ ندارند و آب آنها سریع‌تر تمام می‌شود.

 

بهترین باتری برای قفل هوشمند

 

معمولا در قفل های هوشمند تمام اتوماتیک از باتری های لیتیومی استفاده می شود. این باتریها عمر زیادی دارند و حتی برخی از آنها را می توان شارژ کرد. باتری های لیتیومی نسبت به باتریهای قلمی گرانتر هستند، سریعتر از باتری های دیگر فرسوده می شوند و معمولاً نوسان و افت خیز دارند.

 

نکته: به طور معمول داخل جعبه این قفل ها، یک بسته باتری وجود دارد، اما خوب است بدانید باتری های موجود در بسته بندی معمولا ضعیف هستند. این باتری ها پس از اتمام نصب برای اهداف آزمایشی استفاده می شوند. ما همیشه به مشتریان توصیه می کنیم پس از انجام آزمایش، باتری های جدید را تعویض کنند.

 

از چه نوع باتری نباید در قفل هوشمند استفاده کرد؟

باتری های سنگین: باتری های سنگین مانند انواع کربن-روی انتخاب خوبی برای قفل های هوشمند نیستند و نباید از آنها استفاده کنید زیرا در مقایسه با باتری های قلیایی سه تا چهار برابر سریع تر خالی می شوند.

باتری های قابل شارژ: باتری های قابل شارژ بیشتر برای وسایلی که تخلیه کم دارند مناسب هستند نه برای قفل های هوشمند. بهتر است در این مورد از استفاده از آنها خودداری کنید.

 

طول عمر باتری قفل هوشمند چقدر است؟

یکی از نگرانی های رایج در میان کاربران قفل های هوشمند طول عمر باتری ها است. این مدل قفل ها در برند و مدل های مختلف تولید می شوند و این تفاوت‌ها می‌تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، اکثر قفل های هوشمند با یک مجموعه باتری نو حدود 8 تا 12 ماه دوام می آورند.

 

البته عوامل متعدد دیگری مانند تعداد دفعات استفاده، مدل قفل و نوع وسیله ای که قفل با آن استفاده می شود نیز باعث افزایش و یا کاهش عمر باتری می شود. به طور مثال اگر به طور میانگین ده بار در روز قفل باز و بسته شود، تقریبا تا 12 ماه به تعویض باتری نیازی نیست.

 

نکته: بهتر است اجازه ندهید باتری بیش از 12 ماه در قفل بماند. زیرا ممکن است در پایان چرخه عمر باتری سلول های باتری شروع به انبساط کنند و در این صورت، خطر نشت مایع باتری به داخل قفل افزایش یابد.

 

باتری قفل هوشمند

 

چند باتری برای قفل هوشمند لازم است؟

تعداد باتری های مورد استفاده برای قفل های هوشمند به مدل و برند خاص آنها بستگی دارد. به طور معمول، اکثر آنها به 4 باتری نیاز دارند، اما برخی ممکن است تا 8 باتری را نیز لازم داشته باشند. به عنوان مثال قفل هایی که به صورت اختیاری به کنترل از راه دور یا گزینه بلوتوث مجهز باشند، احتملا در کنار 4 باتری اصلی به 4 باتری دیگر نیز نیاز دارند.

 

چگونه باتری قفل هوشمند را تعویض کنیم؟

قفل های هوشمند برای تامین برق و حفظ عملکرد صحیح قفل به باتری ها متکی هستند. اگر باتری در قفل هوشمند شروع به از بین رفتن کند، کاربران با هشدار کم بودن باتری مواجه خواهند شد. این معمولاً توسط یک چراغ چشمک زن قرمز یا یک بوق نشان داده می شود.

 

این هشدار به آنها اطلاع می دهد که باتری قفل هوشمند رو به اتمام است و باید در اسرع وقت تعویض شود. البته بهتر است منتظر هشدار کاهش باتری نمانید و برای جلوگیری از نشت مایعات در باتری آنها را بعد از 6 تا 8 ماه استفاده تعویض کنید.

نوع باتری را تعیین کنید: با خواندن کاتالوگ قفل یا بررسی محفظه باتری، نوع آن را مشخص کنید. اکثر قفل های هوشمند از باتری های استاندارد AA یا AAA استفاده می کنند.

خرید باتری: باتری های مورد نیاز برای قفل صفحه کلید را خریداری کنید.

ابزار لازم را تهیه کنید: برای  باز کردن محفظه باتری قفل به یک پیچ گوشتی نیاز دارید.

قفل را خاموش کنید: قبل از برداشتن درپوش باتری، قفل را خاموش کنید تا از آسیب به سیستم الکترونیکی قفل جلوگیری شود.

درپوش باتری را بردارید: از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ های درپوش باتری استفاده کنید. پوشش را با دقت بردارید و کنار بگذارید.

باتری های قدیمی را خارج کنید: باتری های قدیمی را به آرامی از محفظه باتری خارج کنید.

باتری‌های جدید را وارد کنید: باتری‌های جدید را با توجه علامت‌های قطبیت در جای خود بگذارید و درپوش قفل را سرجای خود قرار داده و با سفت کردن پیچ‌ها آن را در جای خود ثابت کنید. سپس قفل را روشن کنید تا از سالم بودن باتری‌ها مطمئن شوید.

 

تعویض باتری قفل هوشمند

 

درصورت نشت باتری در قفل هوشمند، چه کنیم؟

اگر نشتی کشف شد، محفظه باتری را با یک پارچه خشک پاک کنید و باتری های جدید را جایگزین کنید. در صورت قرار گرفتن در معرض نشت، بلافاصله ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید.

 

6 نکته مهم در مورد نگهداری باتری قفل هوشمند

  • از باتری های خشک قلیایی AA استفاده کنید.
  • در صورت امکان، هر 8 تا 10 ماه یکبار باتری ها را تعویض کنید.
  • هر 6 ماه یکبار نشتی باتری را به دقت بررسی کنید.
  • باتری های جدید را در کنار باتری های قدیمی قرار ندهید.
  • باتری مورد نظر خود را از برندهای معتبر تهیه کنید.

 

نتیجه گیری

با توجه به نوع قفل باتری استفاده در هر کدام متفاوت میباشد و میبایست از باتری مناسب همان قفل استفاده نمود. ولی با توجه به نکات گفته شده در بالا اگر در قفلی از باتری قلمی میبایست استفاده گردد:

1- از باتری با کیفیت استفاده نمایید.

2- در زمان مناسب نسبت به تعویض باتریها اقدام فرمایید.

3- نسبت به بازدید دوره ای از باتری اقدام نمایید.

4- به هنگام اعلان نمایشگر باتری، در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام فرمایید.

و در باتریهای لیتیومی :

5- نسب به شارژ مجدد در زمان مناسب اقدام فرمایید.

6- از شارژر مناسب جهت شارژ باتری استفاده نمایید.

7- در زمان تعویض باتری رعایت نکات فنی را جدی بگیرید.

8- در زمان تعویض باتری رعایت اصول ایمنی را جدی بگیرید.

مطمئنا با رعایت نکات بالا میتوانید از صدمات ناشی از استفاده نادرست از منبع تغذیه جلوگیری نمایید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به تمامی سوالات احتمالی خود در مورد باتری قفل هوشمند پاسخ دهید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران در میان بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp