09912945219

7 راهکار برای افزایش امنیت درب آپارتمان (ایمن سازی درب منزل)

شنبه 04 شهریور 1402 487 0

افزایش امنیت درب آپارتمان را می توانیم به عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت معرفی کنیم. اکثر درب های آپارتمان ها اهداف آسانی برای سارقان هستند. در واقع، گاهی اوقات ورود به مجتمع آپارتمانی سخت تر از نفوذ به یکی از واحدها است. آمار نشان می دهد؛ بیش از 50 درصد سارقان از درب ورودی برای نفوذ استفاده می کنند. به همین دلیل، ایمن سازی درب آپارتمان بسیار مهم است. خوشبختانه، تنها با انجام چند اقدام ساده می توانید امنیت درب آپارتمان خود را به طرز چشمگیری افزایش داده و خطر نفوذ احتمالی را کاهش دهید. به خواندن این مطلب از آی کی ادامه دهید تا بدانید چگونه امنیت آپارتمانخود را افزایش دهید !

 

 

7 روش افزایش امنیت درب آپارتمان

مهم نیست در کجا زندگی می کنید، "امنیت کلیدی است". نصب درب ضد سرقت، استفاده از قفل هوشمند، حفاظ آکاردئونی، تقویت لولاهای درب، قفل زنجیری پشت درب و ... برخی از بهترین روش های موثر برای بالا بردن امنیت درب های آپارتمانی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

ایمن سازی درب اپارتمان با استفاده از قفل هوشمند

یکی از بهترین روش های بالا بردن امنیت درب آپارتمان استفاده از قفل هوشمند می باشد. قفل های سنتی دیگر مانند گذشته موثر نیستند. با افزایش نرخ جرم و جنایت، سارقان باهوش تر شده اند و محافظت از خانه با قفل استاندارد سخت تر می شود. از سوی دیگر، قفل های هوشمند درب، سطح امنیتی بیشتری را فراهم می کنند که قفل های سنتی نمی توانند با آن مطابقت کنند. آنها را می توان از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا دستگاه های دیگر قفل و باز نمود.

 

 

این بدان معناست که شما می توانید نظارت و کنترل کنید که چه کسی به خانه شما دسترسی دارد، صرف نظر از موقعیت مکانی شما. قفل درب های هوشمند لوکس جدیدترین ترند در امنیت خانه هستند. آنها برای افرادی طراحی شده اند که برای تجمل و فناوری پیشرفته در زندگی خود ارزش قائل هستند. این قفل ها مقاوم تر هستند و از نظر امنیتی به سه درجه زیر دسته‌بندی می‌شوند:

 

ایمن سازی درب اپارتمان با قفل هوشمند کارت و رمز

 

قفل های هوشمند دارای اسکلت ساخته شده از آلیاژهای قوی هستند. انواع سنسورهای هوشمند روی بدنه این قفل تعبیه شده و با استفاده از سیگنال های الکترونیکی کار می کند. پردازنده های داخلی قفل اطلاعات ورودی (مانند اثر انگشت یا رمز یا کارت وارد شده) را به دقت بررسی کرده و فرمان باز کردن قفل را صادر می کنند. با توجه به دقت بالای سیستم قفل هوشمند، افراد غریبه امکان ورود به ساختمان را نخواهند داشت و امکان سرقت به حداقل می رسد. این نوع قفل ها علاوه بر ارائه امنیت پیشرفته، از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای هر خانه مدرن تبدیل می کند. البته قفل هوشمند اثر انگشتی، رمزدار و قفل تشخیص چهره برای درب های وروردی آپارتمان مناسبتر هستند.  

 

ایمن سازی درب اپارتمان با نصب درب ضد سرقت

برخلاف درهای قدیمی، درب های ضد سرقت با اسکلت فولادی به دلیل استحکام بالا به سارقان اجازه نمی‌دهند که با ضربه زدن به درب و شکستن آن وارد خانه شوند. اگرچه عبور و باز کردن این درها برای سارقان نسبتا دشوار است اما برای امنیت بیشتر می توانید قفل هوشمند روی آنها نصب کنید. با این روش شما می توانید دسترسی سارقان به آپارتمان خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهید.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: قفل هوشمند چیست؟

 

تقویت درب منزل با استفاده از قفل زنجیری پشت درب و میله های امنیتی

استفاده از زنجیر پشت در و میله‌های امنیتی هم از دیگر راهکارهای افزایش امنیت درب ورودی هستند. قفل های زنجیری دارای گیره ای است که محکم روی چهارچوب نصب شده و صفحه قفل نیز روی در نصب می شود. در این صورت درب کامل باز نمی شود و افراد ناشناس نمی توانند با باز شدن درب وارد خانه شوند. میله امنیتی نیز می تواند برای ایمن سازی بیشتر درب آپارتمان استفاده شود. این وسیله از تعدای پیچ و مهره تشکیل شده، که در راستای درب نصب می گردد و با هیچ ضربه ای قابل باز شدن نیست.

 

تقویت درب منزل

افزایش امنیت درب آپارتمان با تقویت زبانه قفل مکانیکی

این روش برای افرادی مناسب است که هم بالا بردن امنیت درب آپارتمان برایشان اهمیت دارد و هم بودجه کافی برای نصب قفل هوشمند یا درب ضد سرقت را ندارند. در این روش شما می توانید با تعویض زبانه قفل، قفل مکانیکی خانه خود را تقویت کنید. خوب است بدانید زبانه یکی از دو قسمت اصلی قفل‎های مکانیکی بوده که به قاب درب وصل می‌شود. در واقع پس از بسته شدن قفل، این صفحه فلزی پیچ را نگه می‌دارد. شما باید زبانه قفلی را تهیه کنید که دارای پیچ‌های لنگری بلند باشند.

 

بالا بردن امنیت آپارتمان با تقویت لولاهای درب

این روش نیز می تواند تا حدودی امنیت درب آپارتمان شما را افزایش دهد و هزینه زیادی نیز ندارد. متاسفانه برخی از شرکت های سازنده، موقع نصب لولای درب ضد سرقت به جای استفاده از پیچ های بلند از پیچ های 3 سانتیمتری استفاده می کنند. پیچ های کوتاه مقاومت درب را پایین می آورند و کار را برای سارقان آسان می کنند. اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید بهتر است پیچ های کوتاه را با پیچ های 5/8 سانتیمتری تعویض کنید. با این کار درب خیلی محکم تر از قبل در جای خود قرار می گیرد و سرقت از آن بسیار دشوارتر می شود.

 

تقویت درب منزل با پیاده سازی چشمی درب

چشمی درب یک ابزار امنیتی ضروری برای درب های آپارتمانی است که با کمک آن می توان افراد ایستاده در پشت درب منزل را مشاهده نمود. برخی از سارقان با رصد کردن اعضای خانواده یک آپارتمان، به محض خروج شوهر یا پدر از منزل و اطمینان از اینکه فرد داخل خانه تنهاست، زنگ در را می زنند و بلافاصله پس از باز شدن درب، ناگهان به داخل خانه هجوم می‌آورند. این مشکل زمانی اتفاق خواهد افتاد که نتوان افراد پشت درب را شناسایی نمود. پس از بازکردن درب نیز سارق می‌تواند با کمی فشار، به داخل منزل وارد شود. اما مجهز بودن درب به چشمی می تواند این مشکل را حل نماید.

 

ایمن سازی درب اپارتمان

ایمن سازی درب آپارتمان با استفاده از حفاظ آکاردئونی

حفاظ آکاردئونی یکی دیگر از روش های افزایش امنیت درب های ،آپارتمانی است که در جلوی درب ورودی نصب می‌شوند. این حفاظ ها ازجنس آهن آلات مقاوم هستند که به شکل نرده ای در اشکال مختلف ساخته شده و فضای کمی را در راه پله ها اشغال می کنند و به راحتی باز و بسته می شوند.

 

نتیجه گیری

از جمله افرادی نباشید که امنیت خانه خود را جدی نمی گیرند. ممکن است ملک شما نباشد، اما امنیت شما همچنان مهم است. راه های مختلفی برای افزایش ایمنی درب ،آپارتمان وجود دارد که در بالا به بررسی آنها پرداخته ایم. استفاده و نصب قفل هوشمند و درب ضد سرقت دو مورد از بهترین روش های ایمن سازی درب های آپارتمان هستند که می تواند امکان ورود سارقان از درب و ورود به ساختمان را تا 90 درصد کاهش دهد. البته این دو روش هزینه بالایی دارند. اگر بودجه کافی ندارید نصب حفاظ آکاردئونی، چشمی درب، استفاده از میله و قفل زنجیری پشت درب و همچنین تقویت لولای درب و زبانه قفل مکانیکی می تواتند تا حدودی امنیت درب آپارتمان شما را افزایش دهد. امیدواریم این مطلب از آی کی برای شما مفید بوده باشد. حتما نظرات خود را با ما و کاربران در میان بگذارید.

 

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp