09912945219

امکانات خانه هوشمند

یکشنبه 10 دی 1402 135 0

امکانات خانه هوشمند شامل سیستم های روشنایی هوشمند، قفل هوشمند، سیستم های امنیتی و حفاظتی، سرمایشی و گرمایشی، اعلام حریق، پرده برقی هوشمند و غیره باشد. این دستگاه ها را می توان از طریق یک شبکه خانگی به هم متصل کرد و با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند یا دستورات صوتی از طریق دستیار مجازی کنترل کرد. همچنین می توان برخی از این امکانات مانند روشن کردن چراغ‌ها، تنظیم دما و پخش موسیقی را بر اساس نیاز کاربر یا زمان و روز  تنظیم کرد تا به صورت خودکار عمل کنند. در سال 2023، خانه هوشمند دیگر یک ترند نیست، بلکه یک ضرورت است. پس با استفاده از امکانات هوشمند به راحتی، کنترل و آسایش سلام کنید!

در این مقاله از آی کی ما قصد داریم 10 مورد از رایج ترین امکانات خانه هوشمند نام برده و مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

تجهیزات و امکانات خانه هوشمند

امکانات و دستگاههای خانه هوشمند با صرفه جویی در وقت و هزینه، اداره خانه را برای شما آسان تر می کنند. فراتر از این همه راحتی، شما همچنین در بهره وری انرژی نیز پیشرفت چشمگیری خواهید داشت که از مزایای خانه هوشمند به شمار می آید. اما از آنجایی که بازار فناوری خانه های هوشمند روز به روز در حال رشد است، اکنون انتخاب گسترده تری از دستگاه ها نسبت به قبل وجود دارد. برخی از مهمترین و کاربردی ترین امکانات خانه هوشمند شامل موارد زیر می باشد.

 

امکانات خانه هوشمند

 

1. قفل هوشمند

یکی از بهترین و کاربردی ترین امکانات خانه های هوشمند، قفل دیجیتال است. این قفل های پیشرفته خانه شما را ایمن تر و راحت تر می کنند و دیگر لازم نیست نگران گم شدن کلید خود یا خروج از خانه بدون قفل کردن در باشید. شما با استفاده از گوشی هوشمند خود براحتی می توانید درها را از راه دور قفل و باز کنید. حتی برخی از مدل های بسیار پیشرفته قفل های هوشمند قابلیت ایجاد کدهای دسترسی موقت برای مهمانان یا سایر اعضای خانواده را دارند. یکی از معایب خانه هوشمند این است که همواره احتمال هک شدن این قفل ها توسط سارقان وجود دارد ولی این مشکل با خرید از شرکت های معتبر و بنام و استفاده از سیستم های ضد هک قابل حل است.

 

 

قفل هوشمند آی کی

 

2. سیستم روشنایی هوشمند

یکی دیگر از امکانات مهم خانه هوشمند که باید در دسترس داشته باشید، روشنایی هوشمند است. این سیستم شامل لامپ هایی می باشد که با استفاده از گوشی هوشمند یا دستورات صوتی از طریق دستیار مجازی قابل کنترل هستند. لامپ های هوشمند به طور خودکار شدت نور را افزایش و کاهش می دهند. آنها می توانند زمان حضور ساکنان در اتاق را تشخیص دهند و نور را در صورت نیاز تنظیم کنند. لامپ های هوشمند همچنین می توانند خود را بر اساس در دسترس بودن نور روز تنظیم کنند. به علاوه سنسور دارند و با ورود افراد به اتاق چراغ روشن می شود. استفاده از این امکانات با کاهش قابل توجه مصرف انرژی باعث کاهش هزینه ها می شود. این ویژگی یکی از مهم ترین مزایای خانه هوشمند است.

 

سیستم روشنایی هوشمند

 

3. سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند

وسایل گرمایشی و سرمایشی نیاز به مصرف انرژی قابل توجهی در خانه دارند. با این حال، می‌توانید با یک سیستم کنترل آب و هوا هوشمند در مصرف انرژی و پول نیز صرفه‌جویی کنید. این سیستم یکی دیگر از بهترین و مهم‌ترین امکانات خانه هوشمند است که توسط ترموستات های هوشمند انجام می‌شود و شما براحتی می توانید دمای خانه را برنامه‌ریزی، نظارت و از راه دور کنترل کنید. این سیستم قابلیت تنظیم دما در هر فضا به طور جداگانه و امکان کنترل تنظیم دمای‌ تمامی فضا ها از یک نقطه را دارد. حتی اگر زودتر از موعد مقرر به خانه برمی گردید، می توانید به راحتی سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند را از راه دور از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند نصب شده بر روی تلفن همراه خود فعال کنید. آنها همچنین ترجیحات گرمایش و سرمایش شما را در طول زمان یاد می گیرند و می توانند دما را بر اساس آن تنظیم کنند.

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند

 

4. دوربین و سیستم های امنیتی هوشمند

این امکانات خانه های هوشمند شامل دوربین ها، حسگرهای حرکتی و آلارم‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند خانه خود را از راه دور کنترل کرده و در صورت وجود هرگونه فعالیت مشکوک هشدار دریافت کنید. حسگرهای حرکتی هوشمند می توانند تفاوت بین ساکنین، حیوانات خانگی و سارقان را تشخیص دهند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک، برای شما پیامک ارسال کنند. همچنین امکان تنظیمات فعال یا غیرفعال کردن دوربین ها و آلارم ها وجود دارد. به عنوان مثال می توانید به سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند برنامه ای بدهید تا صدای آژیر فعال و مزاحم همسایه ها نشود و فقط یک پیامک خطر به موبایل شما ارسال شود یا برعکس.

 

دوربین هوشمند

 

5. لوازم خانگی هوشمند

این امکانات خانه هوشمند توسط توسط برترین برندهای لوازم خانگی جهانی مانند ال جی، جنرال الکتریک و سامسونگ که در زمینه اینترنت اشیا فعالیت دارند، ارائه می شود. لوازم خانگی هوشمند شامل لوازم بزرگ مانند یخچال، لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، قهوه ساز، توستر و .... و لوازم جزئی تر مانند مسواک های برقی، گرم کننده پا و ماساژور و حتی دورکننده حشرات می شود. این لوازم تمام کارها را با کیفیت بالایی انجام می دهند و شما می توانید آنها را به وسیله تلفن همراه و دستیارهای صوتی کنترل کنید. حتی تصور اینکه هر روز صبح بدون دخالت و با دستور صوتی، کتری برقی آب را برای دم کردن چای تازه  جوش آورد، توستر نان را گرم کند، سیستم تهویه مطبوع روشن شده و یخچال گزارش کاملی از محتویات داخل خود را برای تلفن همراه شما ارسال کند می تواند برای هرکسی هیجان انگیز باشد.

 

لوازم خانگی هوشمند

 

6. پریز هوشمند

پریزهای هوشمند نه تنها آسایش و امنیت را به همراه دارند بلکه به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کنند. اگرچه این وسایل هوشمند مانند دوشاخه های معمولی به نظر می رسند ولی کاربردهای متنوعی دارند. آنها به شبکه Wi-Fi و بلوتوث متصل می شوند و شما از طریق تاچ پنل یا اپلیکیشن موبایل خود قادر خواهید بود مستقیما قطع و وصل جریان برق پشت یک پریز مشخص را کنترل نمایید. با پریزهای هوشمند می توانید لوازم خانگی را روشن و خاموش کرده و حتی برای شروع در زمان خاصی برنامه‌ریزی کنید. بنابراین می توانید آبگرمکن خود را نیم ساعت قبل از بیدار شدن روشن کنید. یا قبل از خروج از خانه آرام پز را روشن کرده و پس از اتمام زمان پخت آن را از راه دور خاموش کنید.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید : انواع خانه هوشمند

 

پریز هوشمند

 

7. سیستم اعلام حریق هوشمند

این سیستم یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات خانه هوشمند محسوب می شود. سیستم اعلام حریق به سنسورهایی حساس به دود، حرارت، شعله، مونوکسید کربن مجهز است و در صورت مواجهه با آنها با به صدا درآوردن آژیر، ارسال پیامک و برقراری تماس خطر آتش سوزی را به اطلاع می رساند. همچنین شما می توانید در تنظیمات این سیستم، قطع گاز و باز کردن پنجره ها به صورت خودکار را لحاظ کنید تا در مواقعی که در خانه نیستید از آتش سوزی جلوگیری کنید.

 

سیستم اعلان حریق هوشمند

 

8. سیستم صوتی و تصویری هوشمند

یکی دیگر از امکاناتی که خانه های هوشمند به آن مجهز هستند، سیستم صوتی و تصویری هوشمند است که شامل تلوزیون ، ویدیو پروژکتور و... می شود. با نصب این سیستم می توانید از روی تاچ پنل ها یا از طریق بلوتوث در کل منزل یا اتاق خود به تنهایی منزل موزیک پخش کنید.

تلویزیون‌های هوشمند مدرن نیز می‌توانند به اینترنت متصل شوند و از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها پشتیبانی کنند، دقیقاً مانند تلفن هوشمند معمولی شما. این به شما امکان دسترسی به دنیای کاملاً جدیدی از سرگرمی را می دهد. اکنون می توانید ویدیوهای Netflix و YouTube را تماشا کرده، بازی کنید و رسانه های اجتماعی را مستقیماً از تلویزیون خود بررسی کنید. بسیاری از مدل ها اکنون دارای قابلیت های کنترل صوتی نیز هستند. به این معنا که می توانید تلویزیون هوشمند خود را به بلندگوی هوشمند خود متصل کنید و از صدای خود برای تعویض کانال یا جستجوی برنامه ها استفاده کنید.

 

سیستم صوتی و تصویری هوشمند

 

9. آبیاری هوشمند

این سیستم یکی از جدیدترین امکانات خانه های هوشمند است که با کاهش مصرف آب باعث کاهش هزینه های شما نیز می شود. فرقی نمی کند در خانه باشید یا کیلومترها دورتر، این سیستم با باز و بسته کردن شیر برقی آب، گیاهان شما را کاملاً خودکار آبیاری می کند. بنابراین در هنگام سفر نگران آبیاری و خشک کردن گیاهان خود نباشید زیرا به راحتی می توانید با موبایل خود این سیستم را کنترل کرده و تمام گل ها و گیاهان خود آبیاری کنید.

 

آبیاری هوشمند

 

10. پرده برقی هوشمند

یکی از جالب ترین امکانات خانه های هوشمند، پرده برقی هوشمند است. حتی تصور باز و بسته شدن پرده ها همزمان با طلوع و غروب خورشید می تواند یک تجربه لذت بخش باشد. همچنین می توانید در تنظیمات این سیستم یک برنامه زمانی خاص ایجاد کنید تا پرده در زمان های مشخصی به صورت خودکار باز و بسته شود. یکی دیگر از ویژگی های پرده های هوشمند کنترل باز و بسته شدن آنها از طریق کلیدهای لمسی هوشمند، پنل لمسی یا اپلیکیشن خانه هوشمند است.

 

پرده برقی هوشمند

 

با امکانات خانه هوشمند از زندگی آسان تر و بهتر لذت ببرید!!!

امکانات خانه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود داشته باشید و در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را خودکار کنید. امروزه امکانات خانه های هوشمند بسیار متنوع هستند و مسلما در آینده با پیشرفت تکنولوژی نیز افزایش خواهد یافت. در این مطلب از آی کی برخی از رایج ترین امکانات خانه هوشمند از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی، قفل هوشمند، پریز هوشمند، سیستم اعلام حریق و .... را معرفی و به بررسی آنها پرداخته ایم. اگر شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید، آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp