09912945219

9 راهکار برای افزایش امنیت درب آپارتمان (ایمن سازی درب منزل)

شنبه 04 شهریور 1402 572 0

افزایش امنیت درب آپارتمان را می توانیم به عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت معرفی کنیم. اکثر درب های آپارتمان ها اهداف آسانی برای سارقان هستند. در واقع، گاهی اوقات ورود به مجتمع آپارتمانی سخت تر از نفوذ به یکی از واحدها است. آمار نشان می دهد؛ بیش از 50 درصد سارقان از درب ورودی برای نفوذ استفاده می کنند. به همین دلیل، ایمن سازی درب آپارتمان بسیار مهم است. خوشبختانه، تنها با انجام چند اقدام ساده می توانید امنیت درب آپارتمان خود را به طرز چشمگیری افزایش داده و خطر نفوذ احتمالی را کاهش دهید. به خواندن این مطلب از آی کی ادامه دهید تا بدانید چگونه امنیت آپارتمان خود را افزایش دهید !

 

آنچه در این مقاله میخوانیم:

9 روش افزایش امنیت درب آپارتمان

ایمن سازی درب اپارتمان با استفاده از قفل هوشمند

ایمن سازی درب اپارتمان با نصب درب ضد سرقت

تقویت درب منزل با استفاده از قفل های زنجیری

بالا بردن امنیت درب خانه با استفاده از میله های امنیتی

افزایش امنیت درب آپارتمان با تقویت زبانه قفل مکانیکی

بالا بردن امنیت آپارتمان با تقویت لولاهای درب

تقویت درب منزل با پیاده سازی چشمی درب

بالا بردن امنیت درب خانه با آرام بند

ایمن سازی درب آپارتمان با استفاده از حفاظ آکاردئونی

برای افزایش امنیت درب آپارتمان چه کارهای دیگری می توانیم انجام دهیم؟

 

9 روش افزایش امنیت درب آپارتمان

نصب درب ضد سرقت، استفاده از قفل هوشمند، حفاظ آکاردئونی، تقویت لولاهای درب، نصب زنجیر درب، آرام بند و ... برخی از بهترین اقدامات موثر برای بالا بردن امنیت و تقویت درب خانه و آپارتمان هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

ایمن سازی درب اپارتمان با استفاده از قفل هوشمند

قفل های هوشمند را می توانیم به عنوان مناسب ترین قفل درب آپارتمان نام ببریم. این قفل های مدرن دارای امکانات و ویژگیهای منحصر به فردی هستند که امنیت درب خانه را افزایش می دهند. برخلاف قفل های سنتی، قفل های هوشمند بدون کلید هستند و از طریق وارد کردن رمز، کارت، اثر انگشت و یا تشخیص چهره باز و بسته می شوند و حتی می توانید آنها را از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند، تبلت و یا لپ تاپ کنترل کنید.

 

 

قفل درب های هوشمند لوکس جدیدترین ترند در امنیت خانه هستند. آنها برای افرادی طراحی شده اند که برای تجمل و فناوری پیشرفته در زندگی خود ارزش قائل هستند. این قفل ها مقاوم تر هستند و از نظر امنیتی به سه درجه زیر دسته‌بندی می‌شوند:

 

ایمن سازی درب اپارتمان با قفل هوشمند کارت و رمز

 

قفل های هوشمند دارای اسکلت ساخته شده از آلیاژهای قوی هستند. انواع سنسورهای هوشمند روی بدنه این قفل تعبیه شده و با استفاده از سیگنال های الکترونیکی کار می کند. پردازنده های داخلی قفل اطلاعات ورودی (مانند اثر انگشت یا رمز یا کارت وارد شده) را به دقت بررسی کرده و فرمان باز کردن قفل را صادر می کنند. با توجه به دقت بالای سیستم قفل هوشمند، افراد غریبه امکان ورود به ساختمان را نخواهند داشت و امکان سرقت به حداقل می رسد. این نوع قفل ها علاوه بر ارائه امنیت پیشرفته، از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای هر خانه مدرن تبدیل می کند. البته قفل هوشمند اثر انگشتی، رمزدار و قفل تشخیص چهره برای درب های وروردی آپارتمان مناسبتر هستند.

 

از کجا قفل هوشمند بخریم؟

با افزایش محبوبیت قفل های هوشمند شرکت های زیادی در زمینه قفل هوشمند فعالیت می کنند اما همه آنها کیفیت عالی و خدمات پشتیبانی مناسبی ندارند. شرکت IK نماینده انحصاری برند آی کی در زمینه قفل هوشمند درب می باشد که قفل های خود را برای کاربردهای تجاری، چند کاربره و چند منظوره طراحی کرده است. قفل های در این برند علاوه بر طراحی زیبا و ساختار یکپارچه بدنه از متریال های مستحکم ساخته شده اند و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. برای خرید قفل هوشمند حتما با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در این شرکت می توانند شما را در انتخاب بهترین محصول با توجه به بودجه و نیاز شما یاری کنند.

  

ایمن سازی درب اپارتمان با نصب درب ضد سرقت

برخلاف درهای قدیمی، درب های ضد سرقت با اسکلت فولادی به دلیل استحکام بالا به سارقان اجازه نمی‌دهند که با ضربه زدن به درب و شکستن آن وارد خانه شوند. اگرچه عبور و باز کردن این درها برای سارقان نسبتا دشوار است اما برای امنیت بیشتر می توانید قفل هوشمند روی آنها نصب کنید. با این روش شما می توانید دسترسی سارقان به آپارتمان خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهید.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: قفل هوشمند چیست؟

 

تقویت درب منزل با استفاده از قفل های زنجیری

قفل های زنجیری به تنهایی کاربردی نیستند اما استفاده از انها در کنار قفل اصلی، امنیت درب ورودی آپارتمان را بسیار افزایش می دهد. این قفل ها دارای گیره ای هستند که محکم روی چهارچوب نصب شده و صفحه قفل نیز روی در تعبیه می شود. بنابراین حتی اگر درب آپارتمان را برای افراد ناشناس باز کنید، زنجیر درب مانع ورود آنها به داخل خانه می شود. البته تا هنگامی که زنجیر درب از داخل گیره خارج نشود، حتی با اعمال نیرو نیز نمی تواند درب را باز کند.

 

بالا بردن امنیت درب خانه با استفاده از میله های امنیتی

میله های امنیتی راه حلی ساده و در عین حال کاربردی هستند که با تقویت درب، امنیت خانه را افزایش می دهند. این دستگاه از تعدادی پیچ و مهره تشکیل شده است که در راستای درب نصب شده و با هیچ ضربه ای باز نمی شود. با نصب این محصول حتی اگر سارقان موفق به بازکردن قفل درب شوند، درب کاملا باز نمی شود و نمی توانند وارد خانه شوند.

 

 

تقویت درب منزل

افزایش امنیت درب آپارتمان با تقویت زبانه قفل مکانیکی

اگر از جمله افرادی هستید که افزایش امنیت خانه برایتان مهم است ولی بودجه کافی برای نصب قفل هوشمند یا درب ضد سرقت ندارید، حتما از این تکنیک ساده ولی موثر استفاده کنید. در این روش شما می توانید با تعویض زبانه قفل، قفل مکانیکی خانه خود را تقویت کنید. خوب است بدانید زبانه یکی از دو قسمت اصلی قفل‎های مکانیکی بوده که به قاب درب وصل می‌شود. در واقع پس از بسته شدن قفل، این صفحه فلزی پیچ را نگه می‌دارد. شما باید زبانه قفلی را تهیه کنید که دارای پیچ‌های لنگری بلند باشند.

 

بالا بردن امنیت آپارتمان با تقویت لولاهای درب

این روش نیز می تواند تا حدودی امنیت درب آپارتمان شما را افزایش دهد و هزینه زیادی نیز ندارد. متاسفانه برخی از شرکت های سازنده، موقع نصب لولای درب ضد سرقت به جای استفاده از پیچ های بلند از پیچ های 3 سانتیمتری استفاده می کنند. پیچ های کوتاه مقاومت درب را پایین می آورند و کار را برای سارقان آسان می کنند. اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید بهتر است پیچ های کوتاه را با پیچ های 5/8 سانتیمتری تعویض کنید. با این کار درب خیلی محکم تر از قبل در جای خود قرار می گیرد و سرقت از آن بسیار دشوارتر می شود.

 

تقویت درب منزل با پیاده سازی چشمی درب

چشمی درب یک ابزار امنیتی ضروری برای درب های آپارتمانی است که با کمک آن می توان افراد ایستاده در پشت درب منزل را مشاهده نمود. برخی از سارقان با رصد کردن اعضای خانواده یک آپارتمان، به محض خروج شوهر یا پدر از منزل و اطمینان از اینکه فرد داخل خانه تنهاست، زنگ در را می زنند و بلافاصله پس از باز شدن درب، ناگهان به داخل خانه هجوم می‌آورند. این مشکل زمانی اتفاق خواهد افتاد که نتوان افراد پشت درب را شناسایی نمود. پس از بازکردن درب نیز سارق می‌تواند با کمی فشار، به داخل منزل وارد شود. اما مجهز بودن درب به چشمی می تواند این مشکل را حل نماید.

 

بالا بردن امنیت درب خانه با آرام بند

آرام بند یا  Door Closer یک وسیله مکانیکی که در پشت درب نصب می شود. با این دستگاه، درب خانه به آرامی و بی صدا و کاملا اتوماتیک بسته می شود. تصور کنید درب خانه را کاملا نبسته اید، اگر درب شما به آرام بند مجهز باشد، خود به خود بسته می شود ولی بدون آرام بند، درب باز می ماند و سارقان براحتی می توانند وارد خانه شوند. درواقع نصب آرام بند باعث تقویت درب و افزایش امنیت خانه می شود.

 

ایمن سازی درب آپارتمان با استفاده از حفاظ آکاردئونی

حفاظ آکاردئونی یکی دیگر از روش های افزایش امنیت درب های، آپارتمانی است که در جلوی درب ورودی نصب می‌شوند. این حفاظ ها ازجنس آهن آلات مقاوم هستند که به شکل نرده ای در اشکال مختلف ساخته شده و فضای کمی را در راه پله ها اشغال می کنند و به راحتی باز و بسته می شوند.

 

ایمن سازی درب اپارتمان

برای افزایش امنیت درب آپارتمان چه کارهای دیگری می توانیم انجام دهیم؟

1. درب های بدون شیشه برای ورودی آپارتمان و خانه انتخاب کنید. شاید درهای دارای شیشه زیباتر به نظر برسند، اما هر چقدر هم که شیشه محکم و نشکن باشد، باز هم نفوذ به آن آسان است.

2. قفل هایی انتخاب کنید که دارای صفحات محکم و مقاوم باشند.

3. آیفون تصویری یا دوربین امنیتی نصب کنید.

4. از چراغ‌های سنسور حرکت استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

از جمله افرادی نباشید که امنیت خانه خود را جدی نمی گیرند. ممکن است ملک شما نباشد، اما امنیت شما همچنان مهم است. راه های مختلفی برای افزایش ایمنی درب ،آپارتمان وجود دارد که در بالا به بررسی آنها پرداخته ایم. استفاده و نصب قفل هوشمند و درب ضد سرقت دو مورد از بهترین روش های ایمن سازی درب های آپارتمان هستند که می تواند امکان ورود سارقان از درب و ورود به ساختمان را تا 90 درصد کاهش دهد. البته این دو روش هزینه بالایی دارند. اگر بودجه کافی ندارید نصب حفاظ آکاردئونی، چشمی درب، استفاده از میله و قفل زنجیری پشت درب و همچنین تقویت لولای درب و زبانه قفل مکانیکی می تواتند تا حدودی امنیت درب آپارتمان شما را افزایش دهد. امیدواریم این مطلب از آی کی برای شما مفید بوده باشد. حتما نظرات خود را با ما و کاربران در میان بگذارید.

 

 

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp