09912945219

معرفی انواع قفل درب ضد سرقت

چهارشنبه 26 مهر 1402 201 0

بدون شک یکی از موثرترین راهها برای افزایش امنیت خانه استفاده از انواع قفل ضد سرقت می باشد. خانه شما پناهگاه شماست و حفظ امنیت آن بسیار مهم است. اگرچه قفل درها معمولاً زیباترین یا از نظر بصری چشمگیرترین بخش خانه نیستند اما می توانند ایمنی و امنیت ضروری را برای خانه فراهم کنند. داشتن یک قفل ضد سرقت قابل اعتماد می تواند به شما کمک کند امنیت خانه خود را افزایش دهید.

 

با پیشرفت های تکنولوژی و نیاز به کارایی، انواع مختلفی از قفل های ضد سرقت در بازار وجود دارد که در این مطلب از آی کی در مورد انواع قفل های ضد سرقت و ویژگی های امنیتی آنها صحبت می کنیم.

 

 

انواع قفل درب ضد سرقت

یک قفل ضد سرقت خوب می تواند از خانه شما محافظت کند. این قفل ها نسبت به قفل های معمولی ایمنی بیشتری دارند. زیرا آنها از چند جهت به چارچوب درب قفل شده و چند زبانه هستند و به همین دلیل اهرم کردن و باز کردن این درب ها سخت و تقریبا غیر ممکن است. قفل های ضد سرقت از نظر ساختار و عملکر انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

 

انواع قفل درب ضد سرقت

 

انواع قفل ضد سرقت بر اساس عملکرد

قفل های ضد سرقت از نظر عملکرد به دو دسته قفل های ضد سرقت مکانیکی و هوشمند تقسیم بندی می شوند.

قفل های درب ضد سرقت مکانیکی

مهمترین ویژگی این دسته از قفل ها این است که با کلید باز می شوند. قفل های مکانیکی معمولا دارای سه بخش بدنه، هسته و دسته ی پنل هستند و از فلزاتی مانند مس یا آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شوند. انواع قفل های درب مکانیکی علاوه بر ضد زنگ و ضد خش بودن از مقاومت مناسبی نیز برخوردار هستند.

 

قفل های درب ضد سرقت هوشمند

این مدل قفل ها را می توانیم به عنوان بهترین قفل درب منزل نام ببریم. آنها یک نوآوری نسبتاً جدید هستند که با فناوری روز ساخته می شوند. قفل های دیجیتالی بدون کلید کار می کنند و عملکرد بسیار خوبی در تامین امنیت ساختمان دارند. این قفل ها دارای یک صفحه کلید هستند و با توجه به نوع ساختار بدنه، با وارد کردن رمز عبور و کارت و یا با اثر انگشت و تشخیص چهره و حتی با موبایل باز می شوند. آنها امنیت و مقاومت بالایی دارند ولی گران هستند.

 

 

انواع قفل ضد سرقت بر اساس ساختار

قفل های گاوصندوقی، چنگکی، پستچی، ضد سرقت مرکزی و الکترونیکی برخی از مدل هایی هستند که در این لیست قرار می گیرند.

قفل درب ضد سرقت الکترونیکی

یکی از ایمن ترین انواع قفل ضد سرقت بر اساس ساختار، قفل های الکترونیکی یا هوشمند هستند که بدون کلید باز می شوند و در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این قفل نه تنها ظاهری زیبا دارند بلکه با ویژگیها و امکانات منحصربه فرد خود امنیت درب های ضد سرقت را به شدت افزایش می دهند.

چند سال پیش، آن‌ها ویژگی‌های محدودی داشتند، اما امروزه، می‌توانید گزینه‌های مفید کوچک را در آنها پیدا کنید. قفل های هوشمند مدرن با چندین راه برای باز کردن قفل در ارائه می شوند. برخی به غیر از اسکن اثر انگشت، با کارت یا رمز عبور و حتی از راه دور با موبایل نیز باز می شوند.

 

قفل درب ضد سرقت هوشمند

 

قفل درب ضد سرقت گاوصندوقی

این محصول یکی از مقاوم ترین انواع قفل های ضد سرقت می باشد که به دلیل ساختار پیچیده، باز کردن آن تقریبا غیر ممکن است. قفل های گاوصندوقی فاقد توپی و مغزی (سیلندر) می باشند و کلید مستقیم درون قفل وارد می شود. این مدل قفل در برابر اسید بسیار مقاوم است و استفاده از آن امنیت مکان مورد نظر شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

 

قفل ضد سرقت گاوصندوقی

 

قفل ضد سرقت چنگکی

از دیگر انواع قفل های درب ضد سرقت که ایمنی بالایی نیز دارد، قفل چنگکی می باشد. این قفل‌ها به طور مستقیم با کلید مخصوص خود باز می شوند و مانند چنگک به داخل چارچوب در فرو می روند و سطح ایمنی و امنیت درب را افزایش می دهند. با استفاده از این قفل سارقان نمی توانند با اعمال زور و شکستن زبانه به ساختمان شما وارد شوند. زیرا قفل های چنگکی فاقد توپی هستند و مغزی آن‌ها قابل شکستن نیست.

 

 

قفل درب ضد سرقت چنگکی

قفل ضد سرقت پستچی

این محصول نیز از انواع قفل های درب ضد سرقت محسوب می شود ولی مقاومت آن از دو قفل بالایی کمتر است. به قفل های پستچی قدیمی یک زنجیر متصل بود و کاربر می توانست تا حد مشخصی درب را باز کند. آنها خیلی مقاوم نبودند و با اندک فشاری باز می‌شدند و یا حتی می‌شکستند. امروزه مدل های جدیدتری از این قفل با تغییرات ساختاری و مقاومت بالاتر در بازار موجود هستند.

این قفل ها پایین تر از قفل های اصلی درب های ضد سرقت نصب می شوند و از نظر کارکردی با نسل های قدیمی خود دو تفاوت اساسی دارند.

  • افراد بیرون از منزل نمی توانند آنها را باز کنند.
  • کار کردن با آنها برای افراد داخل  منزل بسیار سهل و آسان است.

 

قفل درب ضد سرقت پستچی

 

قفل ضد سرقت مرکزی

این مدل قفل های درب ضد سرقت ظاهر ساده ای دارند ولی به دلیل برخورداری از 12 زبانه به جز با کلید مخصوص خود براحتی باز نمی شوند. قفل های ضد سرقت مرکزی بیشتر در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قفل مرکزی درب ضد سرقت

 

قفل ضد سرقت آژیردار

از دیگر انواع قفل های ضدسرقت، قفل های آژیردار هستند که در هنگام ورود افراد غریبه و با برخورد ضربه یا دیلم به صدا در می آیند. بر روی این محصول یک صفحه کلید تعبیه شده که هنگام فعال شدن سیستم بعد از باز کردن درب، کاربر ده ثانیه فرصت دارد کد امنیتی خود را وارد کند در غیر این صورت آژیر دستگاه به صدا در می آید.

حتی در برخی از مدل های این قفل پیام اخطار ورود غیر مجاز به خانه به شماره های از پیش تعیین شده ارسال می شود. قفل های ضد سرقت آژیردار را می توان بر روی همه درب ها با هر جنس و اندازه ای نصب کرد. این محصول نسبت به قفل های بالا از امنیت بیشتری برخوردار است.

 

 

قفل ضد سرقت آژیردار

 

در انتخاب قفل ضد سرقت این نکات مهم را در نظر بگیرید!!!

1. قفلی را انتخاب کنید که دارای مکانیزم پیچیده باشد. زیرا معمولا قفل هایی با سیستم آرایش داخلی پیچیده‌، ایمنی بیشتری دارند.

2. در هنگام انتخاب حتما کیفیت به فلز مورد استفاده در ساخت قفل دقت کنید. به طور کلی قفل هایی که از فلز سنگین و قوی ساخته شده اند در برابر ضربه مقاوم تر هستند.

3. راحتی استفاده از دیگر نکات مهمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید البته برای شما و نه کودکان و سارقین.

4. در پایان قفلی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. توجه داشته باشید که برخی از قفل های ارزان قیمت اصلا قابل اعتماد نیستند.

 

نتیجه گیری

یک قفل خوب می تواند از زندگی شما محافظت کند. قفل های درب ضد سرقت انواع مختلفی دارند که در این مطلب آنها را بر اساس عملکرد و ساختار به شما عزیزان معرفی کردیم. قفل های هوشمند به دلیل ویژگیها و امکانات فوق العاده از ایمن ترین قفل های ضد سرقت می باشند. آنها با جدیدترین فناوری مدرن روز ساخته می شوند و برای باز و قفل کردن به کلید نیز ندارند.

در پایان امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتواند به شما در انتخاب یک قفل مناسب کمک کند. لطفا نظرات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp