09912945219

0 تا 100 سیستم امنیتی هوشمند (انواع سیستم امنیتی ساختمان + بهترین سیستم امنیتی منزل)

شنبه 14 بهمن 1402 96 0

امنیت یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خانه و ساختمان های تجاری است و سرمایه گذاری در سیستم امنیتی هوشمند مناسب، گامی مهم در حفظ اموال و جان مردم می باشد.

در این مطلب از آی کی برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل، شما را با انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی آشنا کرده و با بررسی نقاط قوت و ضعف هر سیستم به شما کمک می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

سیستم امنیتی هوشمند چیست؟

به شبکه ای از دستگاه های الکترونیکی یکپارچه برای حفاظت از خانه، محل کسب و کار و ... سیستم امنیتی هوشمند می گویند. این سیستم اطلاعات مورد نیاز خود برای تشخیص خطر را از طریق انواع حسگرها یا از طریق اتصال با سایر تجهیزات هوشمند به دست می آورد. امروزه به لطف فناوری مدرن، حفاظت و ایمن نگه داشتن خانه و ساختمان ها آسان تر از همیشه شده و محبوبیت سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند به طور چشمگیری در حال افزایش است. هدف اصلی این سیستم ها ایجاد امنیت و آسایش برای ساکنین می باشد که از مهم ترین مزایای خانه هوشمند نیز محسوب می شود.

 

سیستم امنیتی هوشمند

 

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

سیستم های امنیتی هوشمند انواع مختلفی دارند که می توان به قفل های هوشمند، به دوربین مدار بسته، سنسورهای درب و پنجره و… اشاره کرد. اگرچه هر کدام از این سیستم ها ویژگی های مثبت و منفی دارند ولی در هنگام خرید حتما کیفیت و مقاومت بالای سیستم را مدنظر بگیرید.

 

1. قفل هوشمند

یکی از بهترین انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی، قفل درب هوشمند است که می توانیم از آن به عنوان بهترین سیستم امنیتی منزل نیز نام ببریم. این قفل ها ضد رطوبت، سرقت و حریق هستند و با باتری های مخصوص کار می کنند، همچنین قابلیت های منحصر به فرد و امنیت بسیار بالایی دارند و در مدل های مختلفی مانند قفل هوشمند اثر انگشتی، قفل کارتی، قفل تشخیص چهره، رمزدار، ترکیبی و موبایلی تولید می شوند. 

 

سیستم قفل های هوشمند به گونه ای است که تنها افرادی که هویت آنها ثبت شده، می توانند به داخل خانه وارد شوند. البته امکان حک شدن آنها نیز وجود دارد ولی خیلی کم اتفاق می افتد. بهتر است محصول مورد نظر خود را یک برند معتبر و کاملا شناخته شده خریداری کنید تا از لحاظ میزان امنیت آنها، گارانتی و خدمات پس از فروش نگرانی نداشته باشید.

 

ما به شما قفل هوشمند آی کی را پیشنهاد می کنیم. قفل های برند آی کی علاوه بر طراحی زیبا و ساختار یکپارچه بدنه از مواد مستحکم ساخته شده و دارای 10 سال خدمات پس از فروش و 24 ماه گارانتی می باشند. جهت مشاوره و سفارش با شماره تماس 09912945219 بگیرید.

 

قفل هوشمند از انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

 

2. دوربین های مدار بسته

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع سیستم امنیتی ساختمان، دوربین های مداربسته است. نصب دوربین در قسمت های مختلف خانه امنیت را افزایش می دهد تا جاییکه ساکنان منزل حتی ممکن است به عنوان یک امکانات رفاهی به آن نگاه کنند.

 

مسلما شما نیز با دانستن اینکه سیستم دوربین ساختمان شما را زیر نظر دارد، احساس راحتی بیشتری می کنید. با نصب دوربین های مدار بسته بر روی فضاهای داخل و خارج خانه تسلط کافی خواهید داشت و حتی در صورت وقوع حادثه و پیشگیری از سرقت منزل می توانید فیلم دوربین مدار بسته را بررسی کرده و ببینید چه اتفاقی افتاده و مقصر را شناسایی کنید.

لازم به ذکر است دوربین های مداربسته زاویه دید محدودی دارند و برای فضاهای بزرگ به چند دوربین نیاز است و حتی برخی از دوربین‌ها سیگنال‌هایی تولید می‌کنند که می‌تواند بر دیگر دستگاه‌های الکتریکی شما تأثیر بگذارد.

 

دوربین مدار بسته، بهترین سیستم امنیتی منزل

 

مزایای استفاده از دوربین مداربسته

  • جلوگیری از سرقت
  • افزایش امنیت
  • ثبت رویدادها
  • نظارت و کنترل محیط در زمان حتی در صورت عدم حضور
  • مدرک جرم در زمان وقوع هر گونه جرم
  • نظارت بر حسن انجام کار کارمندان

 

3. سنسورهای ورودی

سنسورهای ورودی از بهترین سیستم های امنیتی برای آپارتمان ها هستند. این سنسورها در داخل در یا پنجره قرار می گیرند و شما می توانید با اتصال به اینترنت از طریق یک اپلیکیشن، آنها را کنترل کنید. در ساخت این سنسورها از فناوری میدان مغناطیسی استفاده شده و براحتی نصب می شود. این سنسورها به محض تشخیص فشار بر روی در یا پنجره، آژیر خطر را به صدا در می آورند و یا در بعضی مدل ها، یک سیگنال هشدار به سیستم مرکزی ارسال کرده و پس از پردازش، از طریق پیامک یا تماس به کاربر اطلاع می دهند. شما می توانید این سنسورها را فقط در ساعات خاصی از روز مانند شب فعال کنید.

 

سنسور در و پنجره از انواع سیستم امنیتی هوشمند

 

سنسورهای در و پنجره در دو نوع با سیم و بی سیم در بازار به فروش می رسند. سنسورهای با سیم ارزانتر هستند ولی نصب آنها آسان نیست در حالیکه سنسورهای بی سیم به راحتی نصب می شوند ولی گرانتر هستند و به باتری نیاز دارند. این سنسورها را می توان در هر قسمت از خانه که باز و بسته می شود مانند در گاوصندوق، جعبه ی جواهرات، کابینت حاوی شوینده های خطرناک و یا کشوی داروها نصب کرد.

مزایا

  • جلوگیری از ورود سارقان به ساختمان
  • افزایش امنیت و آرامش افراد خانواده
  • نصب آسان

 

4. دزدگیر سیم کارتی منزل

یکی دیگر از بهترین راهها برای افزایش سیستم امنیتی ساختمان، نصب دزدگیر سیم کارتی است که کاربردهای فراوانی دارد. این محصول از به روزترین سیستم های ضد سرقت می باشد و با امکانات و فناوری های روز طراحی شده است. مهمترین ویژگی این سیستم، سیم کارتی بودن آن است و همچنین در این مدل از سیستم ها امکان ارسال پیامک، نصب برخی برنامه های امنیتی و… نیز وجود دارد.

 

دزدگیر سیم کارتی از انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند

 

منبع تغذیه دزدگیرهای سیم کارتی، برق است و به باطری قابل شارژ نیز مجهز است. بنابراین در هنگام قطع برق نیز این سیستم همچنان فعال می ماند و هر گونه خطری را به کاربر اطلاع می دهد.

مزایا

  • محدودیت دزدگیرهای خط ثابت را ندارد.
  • به باطری با قابلیت شارژ طولانی مدت مجهز است.
  • سرعت عمل بالایی دارد و به آسانی نصب می شود.

 

5. سنسور حرکت هوشمند

یکی دیگر از انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند، سنسورهای حرکتی هستند. این سنسورها شامل یک سیستم بدنی و یک حسگر می‌باشند و با تشخیص هرگونه حرکت در محدوده خودشان، از طریق آلارم یا ارسال پیام با کاربر اطلاع می دهند.

 

سنسور حرکتی از انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

 

سنسورهای حرکتی انواع مختلفی دارند که شامل سنسورهای مادون قرمز، ارتعاشی و مایکروویو می باشد. این سنسورها “مناطقی” از داخل یا محوطه بیرونی منزل را تحت پوشش قرار می دهند که توسط کاربر تعیین شده است. همچنین سنسورهای حرکتی این قابلیت را دارند که با دیگر امکانات خانه هوشمند هماهنگ شوند. به عنوان مثال با تشخیص کوچکترین حرکت می توانند علاوه بر پخش هشدار زنگ، لامپ ها را روشن و درب ها را قفل کنند.

مزایا

  • بالا بردن سطح امنیت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • ابعاد نسبتا کم ولی با محدو لنز وسیع

 

مزایای سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند

  • جلوگیری از ورود سارقین
  • قابلیت دسترسی از راه دور
  • افزایش امنیت و آرامش
  • نصب آسان و راحت
  • کنترل خانه از راه دور
  • کمک به حفظ حریم ملکی

 

بهترین سیستم امنیتی منزل

 

مشکلات و معایب انواع سیستم امنیتی ساختمان

  • اختلال در کارکرد برخی از سیستم ها با قطع برق
  • احتمال ایجاد خطا در سیستم

 

بهترین سیستم امنیتی منزل

در هنگام انتخاب سیستم های امنیتی ساختمان همه می خواهند بدانند بهترین سیستم امنیتی منزل کدام است. به طور کلی بهترین سیستم امنیتی برای خانه شما، سیستمی است که بتواند نیازهای ایمنی خاص شما را برآورده کند، با بودجه شما متناسب باشد و خدمات پشتیبانی لازم را ارائه دهد.

همانطور که گفتیم سیستم امنیتی هوشمند انواع مختلفی دارد ولی با این حال به یاد داشته باشید که معمولا استفاده از چند سیستم امنیتی در کنار هم می تواند امنیت بیشتری برای شما فراهم کند. به عنوان مثال در کنار قفل هوشمند می توانید برای امنیت بیشتر از دوربین های مدار بسته و یا سنسورهای در و پنجره نیز استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

سیستم امنیتی هوشمند، همراه با علائم آشکار، یک عامل بازدارنده قوی در برابر جرم و جنایت است. آمارهای می گویند، نزدیک به 60 درصد از سارقان با مشاهده سیستم های امنیتی از خانه ها دور می شوند. شما برای از حفاظت از خانه خود، به یک سیستم امنیتی قابل اعتماد نیاز دارید ولی انتخاب یک سیستم امنیتی مناسب کاملا به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. در این مطلب از آی کی ما انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی را به شما معرفی کرده و مزایا و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مطلب به شما در انتخاب بهترین سیستم امنیتی هوشمند کمک کند. لطفا نظرات خود را با ما و کاربران درمیان بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp