09912945219

بهترین راههای جلوگیری و پیشگیری از سرقت منزل

دوشنبه 03 مهر 1402 212 0

خانه ما قرار است امن ترین مکان برای ما باشد اما متأسفانه، گاهی اوقات به لطف سارقان دیگر امن نیست و شایع ترین دلیل  آن عدم آگاهی کافی از راه های پیشگیری از سرقت است. ما همیشه از ترفندهای خلاقانه ای که سارقان برای ورود به داخل خانه استفاده می کنند آگاه نیستیم. با این حال دیر کردن بهتر از هرگز نرسیدن است. بنابراین، اگر می‌خواهید خانه‌تان به خوبی محافظت شود، خود را در مورد موارد دزدی که در اطرافتان اتفاق می‌افتد به‌روز کنید و بر این اساس اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. با این حال، اگر مطمئن نبوده و سردرگم هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما را تا پایان این مقاله از آی کی همراهی کنید تا با 12 مورد از بهترین راه های جلوگیری از سرقت منزل آشنا شوید.

 

 

بهترین راه جلوگیری از سرقت منزل

استفاده از قفل های هوشمند را می توانیم به عنوان بهترین و امن ترین راه برای جلوگیری از سرقت منزل نام ببریم. آنها می توانند راحتی و امنیت را در خانه شما بهبود بخشند و بر خلاف قفل های سنتی، باز کردن آنها اصلا کار آسانی نیست. به طور خلاصه، آنها بسیار ایمن هستند و به شما امکان می دهند به جای توزیع کلیدهای یدکی، کدهای دسترسی متفاوتی را برای افراد مختلف ایجاد کنید. شرکت IK نماینده انحصاری برند آی کی در زمینه قفل درب هوشمند است که قفل های خود را برای کاربردهای تجاری، چند کاربره و چند منظوره طراحی کرده است.

قفل های آی کی علاوه بر طراحی ظاهری و ساختار یکپارچه بدنه از مواد مستحکم ساخته شده و دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

 

 

استفاده از قفل هوشمند آی کی برای جلوگیری از سرقت منزل

 

12 راه پیشگیری از سرقت منزل

1. درها و پنجره ها را قفل کنید.

درها و پنجره ها را قفل کنید. باور کنید یا نه، 34 درصد سارقان از درب ورودی و در مجموع 81 درصد از طبقه اول وارد می شوند. این به ما می گوید که بیشتر سارقان به دنبال دسترسی آسان هستند، بنابراین سعی کنید ورود به خانه خود را سخت تر کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، بستن و قفل کردن درها و پنجره های خود قبل از رفتن (حتی اگر فقط برای مدت زمان کوتاهی باشد) است. من فکر می کنم این ساده ترین راه برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت است.

 

راههای پیشگیری از سرقت

 

2. در صورت لزوم، قفل های خود را عوض کنید.

اگربه تازگی به خانه یا آپارتمان جدید خود نقل مکان کرده اید، حتما برای تعویض قفل ها اقدام نمایید. یک ثانیه وقت بگذارید و به این فکر کنید که چه تعداد از کلید شما می تواند ساخته و توزیع شده باشد. برای اطمینان از اینکه افراد غریبه نمی توانند با وجود درب قفل شده وارد خانه شما شوند، قفل ها را عوض کنید.

 

3. از قفل های هوشمند و درب ضد سرقت استفاده کنید.

یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های پیشگیری از سرقت منزل استفاده از درب ضد سرقت و قفل های هوشمند میباشد. مسلما باز کردن درب های ایمن و محکم بسیار زمان بر و دشوار خواهد بود و احتمال اینکه سارقان از سرقت منزل شما منصرف شوند، بسیار زیاد است ولی نه صد درصد. برای امنیت آپارتمان خود روی درب، قفل های دیجیتالی مانند اثر انگشت نصب نمایید. زمانی که از این قفل ها استفاده می کنید دیگر امکان گم شدن و یا کپی کردن از اثر انگشت شما  وجود ندارد و به دلیل پیچیدگی مکانیزم قفل، باز شدن آنها توسط هر سارقی امکان پذیر نمیباشد.

 

 

قفل هوشمند آی کی برای پیشگیری از سرقت منزل

 

4. از سیستم دزدگیر کمک بگیرید.

روی یک دزدگیر سرمایه گذاری کنید. بیشتر اوقات، سارقان از ورود به خانه های مجهز به سیستم دزدگیر اجتناب می کنند. بنابراین زمانی که شما یک سیستم دزدگیر در منزل خود نصب می کنید، اگر هدف سارقی منزل شما باشد و با سیستم دزدگیر مواجه شود، به احتمال زیاد متواری خواهد شد. خوب است بدانید دزدگیرهای سیم کارتی از بهترین مدل ها می باشند زیرا در صورت ورود اشخاص غیر مجاز علاوه بر آژیر کشیدن به شماره‌های موجود در حافظه دستگاه نیز تماس گرفته و اعلان خطر می کنند. همچنین شما با داشتن اپلیکیشن بر روی موبایل خود می توانید از راه دور (در هر شهر دیگری که باشید) بر دستگاه خود مدیریت داشته باشید و آن را فعال و یا غیر فعال نمایید.

 

5. با نصب دروبین مدار بسته از سرقت منزل خود پیشگیری کنید.

یکی دیگر از راه های پیشگیری از سرقت این است که دوربین های مدار بسته را در نقاط مختلف خانه بخصوص ورودی نصب نمایید. بهتر است روی دوربین های امنیتی نقاط ورودی کلیدی را با محافظ بپوشانید و دور از دسترس قرار دهید، با این کار به سارقان القا می کنید که کسی در حال تماشای آنها است. اگرچه استفاده از این سیستم می تواند در سارقین کمی ترس ایجاد کند ولی کاملا بازدارندگی نخواهد داشت و موارد زیادی بوده است که با وجود نصب دوربین، از منزل سرقت شده است.

 

بهترین راه جلوگیری از سرقت، نصب دوربین مدار بسته

 

6. لامپها را روشن بگذارید.

یکی دیگر از راههای مهم برای محافظت از خانه در برابر سرقت این است که چراغ خانه را روشن بگذارید حتی زمانی که در خانه نیستید. اینطور نیست که مجبور باشید همه چراغ ها را همیشه روشن نگه دارید. روشن کردن یک چراغ داخلی و یک چراغ بیرونی به سارقین این تصور را می دهد که شما در خانه هستید و ممکن است آنها را از سرقت خانه شما منصرف نماید.

 

 

7. با همسایگان دوست باشید.

اگر همسایه های خوبی دارید، در واقع شما خوشبخت هستید زیرا آنها می توانند در برخی موارد به جلوگیری از سرقت کمک کنند. این به این دلیل است که آنها به آن جفت چشم های اضافی تبدیل می شوند که همیشه وقتی در خانه نیستید مراقب خانه شما هستند. حفظ رابطه خوب با همسایه ها می تواند به شما کمک کند که خانه خود را با وجود خالی بودن، پر نشان دهید. می‌توانید به همسایه‌هایتان بگویید که نامه‌ها را جمع‌آوری کرده، ایوان را تمیز کنند یا چمن‌هایتان را بچینند. از آنها بخواهید کیسه های زباله را در سطل های زباله شما قرار دهند. این یک راه عالی برای تظاهر به بودن در خانه است. علاوه بر این از یک همسایه مورد اعتماد بخواهید که هر از گاهی در حالی که خارج از شهر هستید، وسیله نقلیه خود را در کنار خانه شما پارک نماید.

 

دوستی با همسایگان برای جلوگیری از سرقت منزل

 

8. از چراغ های سنسور حرکت استفاده کنید.

نصب چراغ های سنسور حرکت (به ویژه در نقاط ورودی) قطعا می تواند به محافظت از خانه شما در برابر سرقت کمک کند. این به این دلیل است که لحظه ای که هر مزاحم احتمالی به ورودی شما نزدیک شود، هشدار دریافت خواهید کرد. این واقعاً چیز خوبی است. در واقع نورپردازی بیرونی را نیز می توانیم به عنوان یکی از ارزان ترین و بهترین راههای جلوگیری از سرقت منزل نام ببریم.

 

9. شبکه WIFI خانگی خود را قطع کنید.

شما ممکن است این را ندانید، اما وای فای شما در واقع می تواند دری برای دیگران باشد تا اطلاعات شخصی و مالی شما را بدانند. و اگر اتوماسیون خانگی داشته باشید، در واقع ممکن است منجر به خرابکاری شود. همچنین، اگر wifi به امنیت خانه متصل باشد، ارزیابی مستقیم خانه شما برای سارقان آسان تر می شود.

 

قطع کردن وای فای خانگی

 

10. تلوزیون را روشن بگذارید.

راه دیگری که می توانید سارقان را فریب دهید تا فکر کنند در خانه هستید، روشن گذاشتن تلویزیون قبل از ترک خانه است. این در واقع نوری با شدت بالا، تغییرات رنگ و حرکت روی صفحه را تولید می کند که این تصور را ایجاد می کند که شخصی در خانه در حال تماشای تلویزیون است. البته این روش برای زمانی است برای زمان طولانی از خانه دور نیستید.

 

11. درختچه و بوته ها را کوتاه کنید.

حتما هر از گاهی درختچه ها و بوته های حیاط خود را کوتاه کنید زیرا سارقین می توانند در پشت آنها کمین کنند. همچنین مطمئن شوید که شاخه های درخت خیلی به پنجره ها نزدیک نباشند زیرا سارقان ممکن است از آنها برای ورود به خانه یا ملک شما استفاده کنند. نکته مهم دیگر این است که خانه خود را از خیابان نپوشانید. باید یک خط دید واضح از خیابان تا خانه شما وجود داشته باشد تا هرکسی که قصد ورود به خانه شما را دارد بتواند توسط همسایگان شما به وضوح دیده شود. 

 

کوتاه کردن درختچه ها

 

12. برنامه سفر خود را جار نزنید.

یکی دیگر از آسانترین راههای پیشگیری از سرقت این است که برنامه های تعطیلات خود را خصوصی نگه دارید. این به این معنی است که پست‌های رسانه‌های اجتماعی را تا زمان بازگشت متوقف کنید. ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند برچسب‌گذاری جغرافیایی، این امکان را برای سارقان فراهم می‌کند که بدانند چه زمانی برای مدت طولانی بیرون از خانه هستید. علاوه بر این، از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید در غیاب شما به خانه تان سر بزند.

نکته: همیشه اشیای قیمتی خود را داخل کمد و گاوصندوق نگه دارید. کلیدهای این گونه کمدها و گاوصندوق ها نیز باید محفوظ و دور از دید عادی نگهداری شوند.

 

نتیجه گیری

حتی با وجود محبوبیت روزافزون سیستم های امنیتی خانه، نفوذ به خانه همچنان تهدیدی است که می تواند هر کسی را نگران کند. با این حال، چه مالک خانه خود باشید یا یک آپارتمان اجاره کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای حفظ امنیت خانه خود انجام دهید. بسیاری از این نکات و ترفندهایی که امروز در این مقاله از آی کی ارائه دادیم، رعایت آنها می تواند از سرقت منزل شما جلوگیری کند. البته که اجرای برخی از این نکات بسیار آسان است و هزینه چندانی ندارد و تنها لازمه آن کمی توجه است. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما وکاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp