09912945219

قفل آژیردار درب ضد سرقت چیست و چگونه کار میکند؟

چهارشنبه 03 آبان 1402 203 0

قفل آژیردار درب ضد سرقت یکی از موثرترین عوامل ضد سرقت است که امروزه در بازار در دسترس می باشد. آنها ظاهری شبیه به قفل های معمولی دارند، با این تفاوت که به یک صفحه کلید نیز مجهز هستند. به محض باز شدن درب و فعال شدن سیستم، افراد باید در کمتر از 10 ثانیه کد امنیتی را وارد کنند، در غیر اینصورت آژیر قفل به صدا در می آید. قفل‌های آژیردار یک راه نسبتا ارزان برای افزایش امنیت خانه یا محل کار شما هستند.

اگر قصد خرید یک قفل درب ضد سرقت مناسب دارید پیشنهاد می کنم ما را تا پایان این مطلب از آی کی همراهی کنید. در ادامه به معرفی قفل های آژیردار اشاره می کنیم و اطلاعات خوبی در مورد ویژگیها، مزایا و معایب آنها و همچنین کارکرد آنها در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهیم تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

 

 

قفل آژیردار درب ضد سرقت چیست؟

این قفل ها که بر روی انواع درب ضد سرقت نصب می شوند، به نوعی آژیر صوتی مجهز هستند که به محض تلاش برای ورود غیرمجاز، این آژیر به صدا درآمده و صاحب خانه را خبردار می کند.این به این معنی است که زنگ هشدار قبل از هر گونه آسیبی به صدا در می آید و اغلب سارقان را به دلیل ترس از دستگیر شدن فراری می دهند.

 

قفل های آژیردار از جنس استیل و گالوانیزه ساخته می شوند و دارای 2 عدد باتری آلکالاین، کنترلرهای مخصوص شامل کلید و دستگیره درب و سنسور می باشند. سنسور این قفل ها دارای سنسور شوک و سوئیچ مگنت دار هستند. باتری های این محصول دوام خوبی دارد و در طولانی مدت به تعویض آنها نیازی ندارید.

 

قفل آژیردار درب ضد سرقت

 

قفل های آژیردار درب ضد سرقت چگونه کار می کنند؟

قفل های آژیردار درب ضد سرقت ظاهری شبیه به قفل های معمولی دارند، اما با این تفاوت که مجهز به سیستم هشدار دهنده مخصوص نیز می باشند. این قفل در قسمت داخلی درب نصب می شود و روی بدنه آن یک صفحه کلید تعبیه شده که پس از باز کردن درب و فعال کردن سیستم هشدار، کاربر تنها 10 ثانیه فرصت دارد تا کد امنیتی را از طریق صفحه کلید وارد کند، در غیر این صورت زنگ قفل به صدا در می آید.

 

 

البته در برخی از مدل های پیشرفته این محصول که قابلیت اتصال به تلفن همراه را نیز دارند، در صورت وارد نشدن کد امنیتی و یا اشتباه وارد شدن کد، با دریافت پیامک به کاربر اطلاع داده می شود. لازم به ذکر است این قفل های آژیردار در انواع و متریال های مختلف ساخته می شوند و به همین دلیل عملکرد آنها نیز با هم متفاوت است.

 

ویژگی های قفل آژیردار درب ضد سرقت

برخی از مهمترین ویژگیهای این قفل های آژیردار ضد سرقت عبارت است از:

اعلام خطر: یکی از مهمترین ویژگیهای این قفل ها این است که به محض باز شدن درب توسط سارقین یا افراد غیر مجاز آژیر صوتی فعال می شود .

قابلیت نصب: قفل های آژیردار را می توان بر روی کلیه درب های ضد سرقت با هر نوع جنس و ابعادی نصب کرد.

تنظیم تایمر: از دیگر ویژگیهای این محصول قابلیت تنظیم مدت زمان فعال شدن آلارم است.

اتصال به تلفن: در برخی از مدل های پیشرفته قفل های آژیردار در صورت ورود غیر مجاز از طریق پیامک به کاربر هشدار داده شود. البته لازم است شماره تلفن را برای آنها تعریف کنید.

تنظیم صدای آلارم: با این ویژگی کاربر می تواند صدای آژیر و میزان آن را  تنظیم کند.

نکته: صدای آژیر این قفل روی دو سطح low و high قابل تنظیم می باشد.

ارسال پیامک با کم شدن باتری: یکی دیگر از ویژگیهای این محصول این است که به محض کاهش باتری قفل، پیغامی به کاربر ارسال خواهد شد.

نکته: باتری این قفل ها از جنس آلکالاین است که 3 سال دوام دارند.

 

 

قفل آژیردار درب ضد سرقت


مزایا و معایب قفل آژیردار درب ضد سرقت

قفل های آژیردار اگرچه امکانات عالی قفل هوشمند را ندارند ولی مزایای خوبی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مزایا

1. نصب آسان و راحت

یکی از مهمترین مزایای قفل های آژیردار نصب آسان آن است. با جایگزین کردن آنها با قفل های معمولی می توانید امنیت خانه خود را افزایش دهید. این قفل ها با بستن پیچ روی درب و کمی برش در عرض چند دقیقه نصب می شوند.

2. حساس به ضربه

قفل های آژیردار درب ضد سرقت به ضربه بسیار حساس هستند و با وارد شدن ضربه به بدنه قفل، آژیر به صدا در می آید.

3. افزایش امنیت

قفل های آژیردار امنیت درب ها را دو برابر قفل های معمولی افزایش می دهند. آنها سطح استاندارد بالایی از حفاظت را همراه با آژیر بلند ارائه می دهند که در صورت دستکاری قفل به صدا در می آید. در واقع آژیر صوتی این قفل ها زمانی به صدا در می آید که زبانه قفل حداقل سه بار با کلید از داخل یا خارج چرخانده شود.

 

 

4. مقاومت بالا

جنس بیشتر این قفل ها از فولاد استاندارد است که مقاومت بالایی دارد.

 

معایب

این قفل ها با وجود مزایای بسیار، ویژگی منفی مهمی ندارند که بتوانیم از آن به عنوان معایب یاد نام ببریم. این روزها قفل های آژیردار به طور چشمگیری در سراسر جهان محبوب شده اند، زیرا با قیمت نسبتا ارزان سطح امنیتی بیشتری را برای کاربران فراهم می کنند و خیال آنها در مورد سارقین تا حدود زیادی راحت می شود.

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید هنگام ورود به سرعت کد امنیتی خود را وارد کرده و از به صدا دادن آژیر جلوگیری کنید زیرا به مرور زمان همسایه ها باور می کنند که خودتان وارد خانه شده اید و حساسیت آنها به صدای آژیر کاهش می یابد.

 

آیا قفل های آژیردار بر روی همه درب‌های ضد سرقت قابل نصب است؟

بله، این قفل ها بر روی تمامی درب های ضد سرقت با هر نوع متریال و ابعادی قابل نصب می باشد. خوب است بدانید که آنها از انواع قفل های هوشمند به حساب می آیند و نصب آنها روی هر یک از درب های ضد سرقت ایرانی و ترکی، قوانین خاص خود را دارد. برای نصب آنها بر روی درب های ضد سرقت چینی حتما به دستگیره ی درب دقت کنید. روی درب های ضد سرقت چینی که دستگیره ندارند، بهتر است قفل هوشمند نصب کنید. زیرا سیستم مرکزی قفل آژیردار درب ضد سرقت چینی، کارایی خود را از دست می دهد.

 

 

نتیجه گیری

قفل های آژیردار درب ضد سرقت از جمله قفل های هوشمندی محسوب می شود که در صورت ضربه و وارد نکردن کد امنیتی سیستم هشدار خود را فعال می کند و حتی در برخی مدل های پیشرفته برای کاربر پیامک ارسال می شود. اگرچه این قفل های امکانات قفل های هوشمند را ندارند، اما از نظر قیمت بسیار مناسب هستند و می توانند ایمنی درب را تا حد زیادی افزایش دهند.

 

در این مطلب از آی کی به تفصیل در مورد این مدل قفل، نحوه عملکرد و مزایا و معایب انها صحبت کردیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp