09912945219

راهنمای خرید قفل هوشمند

یکشنبه 12 شهریور 1402 184 0

با ادامه پیشرفت فناوری، زندگی روزمره ما به هم پیوسته تر و راحت تر می شود. یکی از زمینه هایی که پیشرفت های قابل توجهی داشته است، امنیت خانه است. دوران قفل و کلیدهای سنتی گذشته است، زیرا قفل های هوشمند درب به عنوان استاندارد جدیدی برای خانه های مدرن ظاهر شده اند. این دستگاه‌های هوشمند طیف گسترده‌ای از ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که نه تنها امنیت را افزایش می‌دهند، بلکه راحتی و آرامش خاطر را نیز فراهم می‌نمایند. اگر قصد خرید قفل درب هوشمند را دارید، درک ویژگی های کلیدی، که می تواند تفاوت قابل توجهی در امنیت و عملکرد خانه شما ایجاد کند، ضروری است. در این مقاله، در مورد نکات اصلی که باید در هنگام خرید قفل هوشمند در نظر بگیرید صحبت خواهیم کرد.

 

 

8 نکته مهم و راهنمای خرید قفل هوشمند

در چند سال اخیر قفل های هوشمند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند زیرا صاحبان خانه به دنبال راه هایی برای افزایش امنیت خانه های خود و دسترسی آسانتر هستند. انتخاب قفل درب هوشمند مناسب با وجود طیف گسترده ای از گزینه های موجود در بازار می تواند برای شما یک چالش باشد. برای کمک به شما در انتخاب درست، در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین قفل هوشمند برای خانه شما وجود دارد.

 

راهنمای خرید قفل هوشمند

 

1. انتخاب حالت های دسترسی مناسب

اولین و مهمترین چیزی که باید در هنگام خرید بررسی کنید، انواع حالت های دسترسی است. رایج ترین حالت های دسترسی عبارتند از: صفحه کلید، اثر انگشت و کارت RFID. قبل از خرید این محصول باید فضای مورد نظر را مشخص کرده و با توجه به ویژگی های مکان، سطح امنیت مورد نیاز، میزان ورود و خروج و نوع دسترسی، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. به عنوان مثال برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ قفل‌هایی که بتوانند بیش از 50 یا 100 اثرانگشت، رمز عبور یا کارت را تعریف کنند، بهترین گزینه میباشند زیرا همه افرادی که قرار است به درب اصلی دسترسی داشته باشند، بدون مشکل می توانند وارد شوند.

 

 

اما برای کاربری خانگی، اگر در منزل کودک و سالمند دارید، قفل های رمزی مناسب نمی باشد زیرا کودکان توانایی خواندن و نوشتن ندارند و سالمندان نمی‌توانند رمز را به خاطر بسپارند، به همین دلیل بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که چند امکان مختلف را در اختیارتان قرار دهد یا حتما به قابلیت شناسایی اثر انگشت مجهز باشد تا همه اعضای خانواده بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. برای اطمینان از این موضوع می توانید برای انتخاب هوشمندانه از کارشناسان فروش ما کمک بگیرید.

 

2. ضمانت و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید قفل هوشمند حتما محصولی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا پس از خرید در عملکرد، نصب و حتی تعمیر آن محصول با مشکل مواجه شوید. لازم به ذکر است محصولاتی که به صورت غیرمجاز یا غیرمستقیم وارد کشور می شوند، اگرچه ممکن است کیفیت خوبی داشته باشند، اما در ارائه خدمات، تامین قطعات و ... با مشکل مواجه خواهند شد. بنابراین حتما برندی را انتخاب کنید که نماینده ای برای ساخت داشته باشد تا از اصل بودن کالا مطمئن شده و بتوانید از خدمات و گارانتی آن بهره مند شوید.

 

خدمات پس از فروش قفل هوشمند

 

3. کیفیت بدنه و طرح ظاهری قفل

سرمایه گذاری روی یک دستگاه نیازمند ظاهر و کیفیت خوب است، موافق نیستید؟

قفل دیجیتال نه تنها باعث تقویت درب منزل شده و امنیت را افزایش می دهد، بلکه عنصر زیبایی را به درب ورودی شما اضافه می کند. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید علاوه بر کیفیت بدنه به زیبایی قفل نیز دقت داشته باشید. قفل های باکیفیت در برابر ضربه، گرما، آب، سرما و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

 

4. نحوه اتصال قفل هوشمند ( بلوتوث یا وای فای)

در هنگام خرید حتما به نحوه اتصال قفل انتخابی خود دقت کنید. اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi یا بلوتوث از راه حل های موجود برای اتصال گوشی هوشمند به قفل دیجیتال است. شما می توانید یکی از روش های ذکر شده را انتخاب کرده و از طریق نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه خود به قفل هوشمند متصل شده و آن را کنترل کنید. لازم به ذکر است که در بلوتوث ، فاصله موثر و محدود کننده است اما با اتصال وای فای با گوشی هوشمند می توانید از دورترین نقاط دنیا در صورت روشن بودن اینترنت وضعیت درب منزل را بررسی نمایید. البته قفل های هوشمندی در بازار وجود دارند که اتصال بلوتوث و وای فای را همزمان ارائه می دهند.

 

5. عمر باتری قفل های هوشمند

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید قفل هوشمند اهمیت زیادی دارد، عمرباتری می باشد. خوب است بدانید معمولا قفل‌های هوشمند دارای منبع تغذیه داخلی هستند و با باتری‌های قلمی کار می‌کنند. پیشنهاد می کنم محصولی را انتخاب کنید که ضمن کم مصرف بودن دارای گزینه هشدار باتری ضعیف نیز باشد. قفل‌هایی که قابلیت پشتیبانی از باتری خارجی داشته باشند، این امکان را به شما می‌دهند که حتی در صورت اتمام باتری اصلی، بتوانید با منبع تغذیه خارجی و موقت، قفل را به‌ کار بیندازید تا بتوانید فرصتی برای تعویض باتری در اختیار داشته باشید.

نکته: طول عمر باتری قفل های هوشمند با توجه به نوع و کارکرد قفل، متغیر می باشد.

 

اتصال قفل هوشمند ( بلوتوث یا وای فای)

 

6. مجهز به سیستم هشدار دهنده

بهتر است محصولی مجهز به سیستم هشدار دهنده انتخاب کنید زیرا این ویژگی نقش مهمی در تامین امنیت منزل شما دارد. این قفل ها اخطارها و اعلان هایی را از طریق اپلیکیشن موبایل به کاربران ارسال می کنند تا در صورت استفاده مشکوک از قفل، آنها را مطلع کنند. همچنین، سیستم هشدار این محصولات به کاربران این امکان را می‌دهند تا با سیستم امنیتی منزل و محیط کاری خود هماهنگ شوند. سیستم هشدار حتی می تواند به صورت آلارم (صدا) نیز باشد به این معنی که در صورت تلاش افراد ناشناس برای ورود به فضای داخلی، صدای دزدگیر در اطراف خانه شنیده می شود.

 

7. نصب آسان

نصب و راه اندازی می تواند یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب باشد. بعد از مقایسه انواع قفل هوشمند متوجه خواهید شد که برخی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی نصب شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به نصب حرفه ای داشته باشند. قفلی را انتخاب کنید که نصب آن آسان باشد یا دارای خدمات نصب حرفه ای باشد تا فرآیند نصب روان و بدون استرس را تضمین کنید.

 

8. قیمت

قیمت، یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید است. در حالی که می خواهید مطمئن شوید که یک قفل با کیفیت بالا با ویژگی های مورد نیاز خود دریافت می کنید،  میبایست مطمئن شوید که با بودجه شما مطابقت دارد. به خاطر داشته باشید که قفل‌های گران‌تر ممکن است ویژگی‌های اضافی یا سطوح بالاتری از امنیت را ارائه دهند، اما این لزوماً به این معنی نیست که آنها بهترین انتخاب برای خانه شما هستند.

 

بودجه خود را در نظر بگیرید و قفلی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند در حالی که در محدوده قیمت شما قرار داشته باشد. اگر بودجه کمی دارید، توصیه می‌کنم گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که دسترسی رمز عبور را ارائه می‌دهند و از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. این محصولات مقرون به صرفه و در عین حال بسیار با کیفیت هستند و می توانند هر آنچه از یک قفل الکترونیکی انتظار دارید را برآورده سازند.

 

نتیجه گیری

هنگام انتخاب قفل هوشمند، توجه به طیف وسیعی از عوامل از جمله امنیت، حالت‌های دسترسی، قابلیت‌های ذخیره‌سازی، نحوه اتصال، کیفیت بدنه و طراحی قفل، سهولت نصب و پشتیبانی مشتری بسیار مهم است. اگرچه بررسی هر یک از این عوامل می تواند کمی زمان بر باشد، اما به شما کمک می کند قفل مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که از خرید خود کاملا راضی هستید.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا نکته ای دارید که می تواند به انتخاب قفل هوشمند بهتر کمک کند، آن را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

 

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp