09912945219

انواع قفل درب آپارتمان

یکشنبه 26 شهریور 1402 207 0

در این مقاله از آی کی، ضمن معرفی و بررسی انواع قفل درب آپارتمان هوشمند و معمولی به مقایسه آنها نیز می پردازیم. و در پایان مقاله با بیان نکات مهم در انتخاب نوع قفل درب آپارتمان شما را در انتخاب بهترین گزینه، یاری می نماییم.

 

 

انواع مختلفی از قفل درب آپارتمان در بازار موجود است، از قفل های سنتی و معمولی گرفته تا هوشمند که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند. خانه فقط مکانی برای استراحت و گذراندن زمان با دوستان و خانواده نیست. این بزرگترین سرمایه گذاری یک فرد است. به همین دلیل، ما به طور طبیعی تلاش می کنیم تا از آن مراقبت کنیم. اما چگونه می توانیم این کار را انجام بدهیم؟ داشتن قفل درب ایمن یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از خانه است و جزء ضروری هر فضای مسکونی محسوب می شود. برای انتخاب بهترین قفل برای درب منزل خود باید شناخت کافی از انواع قفل درب آپارتمان داشته باشید.

 

انواع قفل درب آپارتمانی

 

انواع قفل درب آپارتمان هوشمند

وقتی نوبت به ایمن کردن خانه می رسد، نوع قفلی که انتخاب می کنید می تواند تفاوت زیادی ایجاد نماید. قفل‌های کلیدی سنتی قرن‌هاست که استفاده میشوند و یک روش آزمایش شده و واقعی برای ایمن نگه داشتن خانه شما هستند. با این حال، با ظهور تکنولوژی، قفل هوشمند در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این قفل های نوآورانه طیف وسیعی از ویژگی ها و امکاناتی را ارائه می دهند که قفل های سنتی به سادگی نمی توانند با آنها مطابقت داشته باشند. این قفل ها از نظر بازگشایی انواع مختلفی دارند که شامل قفل رمز عبور، قفل اثر انگشتی، قفل کارتی، قفل بازگشایی با موبایل و قفل ترکیبی می باشند.

 

1. قفل هوشمند رمز عبور

این محصول یکی از اولین و رایج ترین ترین انواع قفل هوشمند است که با استفاده از تکنولوژی تشخیص رمز، به کاربر اجازه می دهد تا با وارد کردن رمز عبور، به داخل مکان مورد نظر دسترسی پیدا کند. با این قفل دیگر نگران گم کردن یا جا گذاشتن کلید خود نیستید و برای ورود به آپارتمان تنها کافیست تا رمز عبور را وارد کنید. برخی از برندها امکان تعریف چند رمز عبور، وارد کردن اعداد جعلی قبل و بعد از رمز واقعی برای جلوگیری از لو رفتن رمز عبور و ... را دارند.

مزایا

  • استفاده از رمزهای کوتاه یا یکبار مصرف
  • سیستم ضد حریق و ضد شوک
  • قابلیت ایجاد رمز گیج کننده
  • سیستم کنترل از راه دور
  • عدم نیاز به کلید
  • امنیت بالا

 

2. قفل اثر انگشتی

یکی دیگر از انواع قفل درب آپارتمان که محبوبیت زیادی نیز دارد، قفل اثر انگشتی است. این محصول را می توانیم به عنوان یکی از ایمن ترین قفل های درب آپارتمان نام ببریم زیرا برای باز کردن آن تنها به اثر انگشت کاربر نیاز است و از آنجا که هر فرد اثر انگشت مخصوص به خود را دارد امکان کپی کردن و ورود اثر انگشت شما توسط دیگران وجود ندارد. لازم به ذکر است که اکثر قفل های با کیفیت ده ها یا حتی صدها اثر انگشت را ذخیره می کنند.

مزایا

  • اتصال به بلوتوث و سیستم‌های هوشمند
  • سیستم ضد حریق و ضد شوک
  • عدم نیاز به کلید
  • سیستم قفل کودک
  • ظاهر زیبا
  • امنیت بالا

 

 

3. قفل کارتی

قفل کارتی یکی از اولین مدل‌ها و رایج‌ترین انواع این مدل قفل می باشد که مطمئنا با آنها کمی آشنا هستید. برای باز کردن درب آپارتمان خود با این مدل قفل تنها کافیست کارت عبور خود را در مقابل حسگر قرار بدهید تا درب باز شود. تعدادی از قفل‌های کارتی امکان تعریف و شناسایی بیش از ۱۰۰ کارت جداگانه را دارند.

مزایا

  • سیستم ضد شوک و ضد حریق
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • استفاده راحت
  • امنیت بالا

 

4. قفل هوشمند بازگشایی با تلفن همراه

این مدل یکی از جدیدترین انواع قفل های درب آپارتمانی میباشند که برای بازگشایی آن تنها تلفن همراه شما کافی میباشد. اگر از جمله افرادی هستید که همیشه موبایل خود را به همراه دارید و به دنبال قفلی جدید با ویژگی های عالی برای درب آپارتمان خود هستید ما به شما این محصول را پیشنهاد می دهیم.

 مزایا

  • سهولت و راحتی در دسترسی به فضاها
  • افزایش امنیت محیط
  • کنترل بهتر وضعیت دسترسی

 

5. قفل ترکیبی

قفل هوشمند ترکیبی از دیگر انواع قفل های هوشمند میباشد که ایمنی بسیار بالایی دارد و انتخابی عالی برای درب آپارتمان شما می باشد. از آنجا که این مدل قفل از چند روش مختلف اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت و تلفن همراه برای بازگشایی درب استفاده می کند. البته این قفل در کنار ویژگی های مثبتی که دارد نسبت به قفل های دیگر گرانتر است.

مزایا

  • سیستم ضد شوک و ضد حریق
  • ایمنی بیشتر
  • دسترسی آسان

 

انواع قفل درب آپارتمانی هوشمند

 

انواع قفل درب آپارتمان معمولی

قفل‌های کلیدی قدیمی قرن‌هاست که وجود داشته‌اند و یک روش آزمایش شده و واقعی برای ایمن نگه داشتن خانه شما هستند. این قفل ها که با کلید باز می شوند، مدل های مختلفی دارند که قفل سوئیچی، قفل برقی، قفل ضد سرقت، قفل شب‌بند و قفل اهرمی از رایج ترین انها می‌باشد. این مدل قفل ها اگرچه نسبت به مدل های هوشمند ارزانتر هستند اما دیگر محبوبیت گذشته را ندارند.

1. قفل سوییچی

قفل سوییچی یکی از قفل های ساده قدیمی است که برای درب های ورودی واحد آپارتمان استفاده می شود. در داخل این قفل ها،سیلندر ( توپی یا همان مغزی ) می خورد که لازم است برای استفاده از آن، توپی قفل مخصوص آن را نیز جداگانه تهیه کنید.

2. قفل ضد سرقت

قفل های ضد سرقت از دیگر انواع قفل های معمولی مناسب برای درب آپارتمانی هستند که با کلید باز می شوند. این مدل قفل ها دارای ۱۲ زبانه هستند و در مقایسه با قفل‌های قدیمی، بازگشایی آنها بدون کلید بسیار سخت‌ و عملا غیر ممکن است.

 

 

3. قفل اهرمی

این قفل ها با دستگیره باز و بسته می شوند و از نظر امنیت گزینه مناسبی برای درب آپارتمان نیستند. زیرا حاوی یک سیلندر قفل کننده روی اهرم بیرونی هستند که به راحتی با چکش شکسته شده و در باز می شود.

4. قفل شب بند

این مدل قفل در چهار نوع قفل شب‌بند ساده، زنجیری، دیجیتال و مغزی‌دار تولید می‌شوند و بیشتر در درب‌های ورودی داخلی آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. قفل شب‌بند دیجیتال بیشترین امنیت را دارد زیرا اگر آن را از داخل خانه قفل کنید، هیچکس از بیرون نمی تواند آن را باز کند.

 

انواع قفل درب اپارتمانی معمولی

 

مقایسه قفل درب هوشمند و معمولی

در اینجا قفل های قدمی و هوشمند را از 5 پارامتر کلیدی، هزینه، امنیت، راحتی، قابلیت ها و نحوه باز کردن درب مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم کدام یک از این دو قفل بهترین عملکرد را دارد.

1. امنیت

قفل های قدیمی که قفل های فیزیکی هستند، بیشتر در معرض نقص امنیتی می باشند. شکستن آنها با چکش یا حتی سنگ بسیار راحت است. ممکن است کلیدهای گم یا دزدیده شوند. در هر صورت، قفل های قدیمی امنیت خوبی ندارند. از سوی دیگر، قفل‌های هوشمند با ویژگی‌های خاص مانند دسترسی محدود، شناسایی بیومتریک و سیستم قفل هوشمند، امنیت بالایی را ارائه می‌کنند.

2. هزینه

قفل های معمولی به طور کلی از قفل های هوشمند دیجیتال ارزانتر هستند. اگر در هنگام خرید، هزینه برای شما اهمیت زیادی دارد، انتخاب یک قفل معمولی ممکن است گزینه بهتری باشد. با این حال، به این نکته مهم توجه داشته باشید که قفل های هوشمند می توانند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، اگر مکرراً کلیدهای خود را گم می کنید یا نیاز به تعویض قفل دارید، هزینه تعویض قفل و کلیدهای سنتی می تواند افزایش یابد. از سوی دیگر، قفل های هوشمند به راحتی قابل دسترسی و کنترل از راه دور هستند و نیازی به کلیدهای فیزیکی یا تغییر قفل را از بین می برند.

3. راحتی

قفل های هوشمند سطحی از راحتی را ارائه می دهند که قفل های معمولی نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. با یک قفل هوشمند، لازم نیست نگران حمل یک کلید فیزیکی یا به خاطر سپردن یک ترکیب باشید. شما به سادگی می توانید از گوشی هوشمند یا بیومتریک خود برای باز کردن قفل درب استفاده کنید. قفل های هوشمند همچنین به شما این امکان را می دهند که به مهمانان یا ارائه دهندگان خدمات دسترسی موقت بدهید و نیازی به تحویل کلید فیزیکی را از بین ببرید.

4. ویژگی و قابلیت ها

قفل های هوشمند نسبت به سایر قفل های ساده از امکانات و قابلیت های ویژه ای برخوردارند. به عنوان مثال مقاومت در برابر ضربه، رطوبت یا حرارت، قفل کودک، سیستم هشدار، ریموت کنترل و دوربین از ویژگی های خاص اکثر قفل های هوشمند می باشد. البته برخی از قفل های جدید معمولی نیز در برابر ضربه و حرارت مقاوم هستند.

5. نحوه باز کردن درب

قفل های معمولی بسیار ساده و با کلید باز می شوند اما روش باز کردن درب در قفل های هوشمند بسیار متنوع و جذاب است. این قفل ها با اثر انگشت، کارت، رمز عددی یا حتی تشخیص چهره باز می شوند.

 

مقایسه قفل درب هوشمند و معمولی

 

در هنگام انتخاب انواع قفل درب آپارتمان این نکات مهم را به خاطر بسپارید!!!!

با انتخاب قفل مناسب می توانید امنیت منزل خود را تامین کنید. بنابراین قبل از خرید قفل حتما این نکات مهم و کلیدی را در نظر بگیرید.

1. امنیت قفل

قفلی را انتخاب کنید که از نظر امنیت بتواند خیال شما را راحت کند. قفل هوشمند از نظر ایمنی نسبت به قفل های معمولی برتری دارند. در بالا شما را با انواع قفل های هوشمند آشنا کردیم. قفل های دیجیتال ترکیبی از نظر ایمنی در نوع خود بی نظیر هستند.

2. متریال قفل

قفلی را انتخاب کنید که بسیار محکم باشد و براحتی شکسته نشود. بدنه اکثر قفل‌های آپارتمانی از متریال فولاد سخت شده، برنج، کروم، آهن، نیکل و روی می‌باشد.  

3. اندازه درب آپارتمانی

در هنگام خرید قفل حتما این نکته را در نظر داشته باشید که قفل انتخابی شما با اندازه درب مطابقت داشته و از نظر ضخامت و اندازه چهارچوب درب، با آن متناسب باشد.

4. نوع عملکرد

از دیگر نکات مهم در انتخاب قفل آپارتمانی نحوه بازگشایی یا همان نوع عملکرد قفل است. اگر از جمله افرادی هستید که به دلیل دغدغه زیاد همیشه به دنبال کلید خود می گردید، قفل اثر انگشت بهترین گزینه برای شماست زیرا انگشت شما همیشه همراه شماست!

5. گارانتی و ضمانت نامه معتبر

در هنگام خرید قفل حتما محصولی را انتخاب کنید که دارای گارانتی و ضمانت نامه معتبر باشد. به خصوص در مورد قفل های هوشمند زیرا برخی از قفل های هوشمند که به صورت قاچاق به کشور وارد می شوندف فاقد گارانتی هستند و می توانند برای شما مشکل ساز شوند.

 

نتیجه گیری

قفل های ساده معمولی و هوشمند از انواع قفل‌های درب آپارتمانی می باشند که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارد. قفل های ساده قدیمی معمولاً ارزان‌تر و رایج تر هستند، اما قفل‌های هوشمند راحتی، قابلیت اطمینان و ویژگی‌های امنیتی بیشتری را ارائه می‌دهند. در نهایت، انتخاب بهترین قفل برای شما به بودجه، نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا تجربه ای در استفاده از انواع قفل های اپارتمانی دارید، خواهش می کنم با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp